Nauka o informacji (informatologia) z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych

Autor

  • Hanna BATOROWSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska

Słowa kluczowe:

ekologia informacji, informatologia, nauka o informacji, kultura informacyjna, edukacja informacyjna, wychowanie do informacji

Abstrakt

Przedstawiono podstawowe obszary badawcze nauki o informacji, zwracając uwagę na nowe pola wynikające z rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ukazano informatologię z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych, do których zaliczono information literacy, kształtowanie kompetencji informacyjnych, rozwijanie kultury informacyjnej, wychowanie do informacji, edukację informacyjną i ekologię informacji. Uznano, że kształtowanie kultury informacyjnej jednostki można połączyć z kształtowaniem proinfoekologicznych postaw człowieka i że edukacja informacyjna powinna obejmować także problematykę ekologii informacji.

Pobrania

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

BATOROWSKA, H. (2015). Nauka o informacji (informatologia) z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 73–80. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6438

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA