Nauka o informacji (informatologia) z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych
Słowa kluczowe:
ekologia informacji, informatologia, nauka o informacji, kultura informacyjna, edukacja informacyjna, wychowanie do informacjiAbstrakt
Przedstawiono podstawowe obszary badawcze nauki o informacji, zwracając uwagę na nowe pola wynikające z rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ukazano informatologię z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych, do których zaliczono information literacy, kształtowanie kompetencji informacyjnych, rozwijanie kultury informacyjnej, wychowanie do informacji, edukację informacyjną i ekologię informacji. Uznano, że kształtowanie kultury informacyjnej jednostki można połączyć z kształtowaniem proinfoekologicznych postaw człowieka i że edukacja informacyjna powinna obejmować także problematykę ekologii informacji.Pobrania
Opublikowane
2015-09-30
Jak cytować
BATOROWSKA, H. (2015). Nauka o informacji (informatologia) z perspektywy nowych wyzwań edukacyjnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 73–80. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6438
Numer
Dział
EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.