Wykorzystanie środków technologii informacyjnych w procesie wychowawczej adaptacji w wieku dorastania

Autor

  • Elena EROPOVA Vladimir State University, Russia

Słowa kluczowe:

adaptacja społeczna, młodzież zaniedbana wychowawczo, technologia informacyjna, online learning, aktywność poznawcza, społeczna i kulturalna adaptacja

Abstrakt

Kształtowanie społeczno-kulturalnych, edukacyjnych, zawodowych i społeczno- psychologicznych elementów adaptacji wychowawczo zaniedbanej młodzieŜy, poprzez zwiększenie stopnia posiadanych umiejętności i zdolności do korzystania z techniki komputerowej, promocja świadomości znaczenia stosowania technologii informatycznych we współczesnym Ŝyciu i społeczeństwie – prowadzi do wzrostu aktywności poznawczej i stosowania technologii informacyjnych, tworzenia pozytywnej motywacji do nauki. Nowoczesne narzędzia informacyjne – automatyczne uczenie się i kształcenie, technologie multimediów i hipermediów, systemy rzeczywistości wirtualnej, systemy bazodanowe, sieci telekomunikacyjne itp. – umoŜliwiają nauczycielom rozwiązywanie problemów adaptacji społecznej nastolatków zaniedbanych wychowawczo

Opublikowane

2012-06-30

Jak cytować

EROPOVA, E. (2012). Wykorzystanie środków technologii informacyjnych w procesie wychowawczej adaptacji w wieku dorastania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 5(1), 59–62. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6943

Numer

Dział

PSYCHOPEDAGOGICZNE PROBLEMY SZKOŁY WYŻSZEJ