Konsekwencje siedzącego trybu życia polskich uczniów – czy ratunkiem będą aktywne krzesła?
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.20Słowa kluczowe:
nauczanie, siedzenie, aktywne siedziska, aktywność fizycznaAbstrakt
W artykule poruszono problematykę siedzącego trybu życia dzieci i młodzieży w Polsce. Przedstawiono krajowe i światowe dane statystyczne wskazujące na niewystarczający poziom aktywności fizycznej polskich uczniów oraz informację na temat chorób i stanów chorobowych towarzyszących siedzącemu trybu życia. Przedstawiono związek między aktywnością fizyczną i uczeniem się. Zaprezentowano możliwość wykorzystania w procesie nauczania aktywnych krzeseł zaprojektowanych tak, aby wymuszać ruch i spontaniczną zmianę pozycji (tzw. wiercenie się).Pobrania
Opublikowane
2019-09-30
Jak cytować
Nowakowska, K., Zadoń, H., Michnik, R., & Mitas, A. (2019). Konsekwencje siedzącego trybu życia polskich uczniów – czy ratunkiem będą aktywne krzesła?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 141–145. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.20
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ I ŚRODOWISKOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.