Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.13

Słowa kluczowe:

umiejętności społeczne, treningi umiejętności społecznych, efektywność treningów, agresja, poczucie kontroli, popularność

Abstrakt

Na podstawie przeglądu badań stwierdzono, że efektywności treningów umiejętności społecznych jest zależna od zastosowania różnych metod oceny zmian (testy, obserwacja, socjometria, oceny szkolne) oraz zakresu wybranych wskaźników (popularność, agresywność, poczucie kontroli, kompetencje komunikacyjne). Efekty oddziaływań treningowych są zdeterminowane cechami osób (rodzajem zaburzeń w socjalizacji, motywacją, kompetencjami komunikacyjnymi, doświadczeniami życiowymi, wiekiem), kontekstem sytuacyjnym, czasem trwania treningów oraz kompetencjami trenera. Pomimo zastrzeżeń treningi umiejętności społecznych są skuteczną metodą stymulacji i terapii poznawczo-behawioralnej, choć wymagają one dalszych modyfikacji.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Wojnarska, A. (2019). Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 105–112. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.13

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ