Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.13Słowa kluczowe:
umiejętności społeczne, treningi umiejętności społecznych, efektywność treningów, agresja, poczucie kontroli, popularnośćAbstrakt
Na podstawie przeglądu badań stwierdzono, że efektywności treningów umiejętności społecznych jest zależna od zastosowania różnych metod oceny zmian (testy, obserwacja, socjometria, oceny szkolne) oraz zakresu wybranych wskaźników (popularność, agresywność, poczucie kontroli, kompetencje komunikacyjne). Efekty oddziaływań treningowych są zdeterminowane cechami osób (rodzajem zaburzeń w socjalizacji, motywacją, kompetencjami komunikacyjnymi, doświadczeniami życiowymi, wiekiem), kontekstem sytuacyjnym, czasem trwania treningów oraz kompetencjami trenera. Pomimo zastrzeżeń treningi umiejętności społecznych są skuteczną metodą stymulacji i terapii poznawczo-behawioralnej, choć wymagają one dalszych modyfikacji.Pobrania
Opublikowane
2019-03-30
Jak cytować
Wojnarska, A. (2019). Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 105–112. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.13
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.