Edukacja medialna dzieci w wieku przedszkolnym

Autor

  • EWA NOWICKA Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, Zakład Mediów i Technologii Informacyjnych, Polska
  • BARBARA WALAS doktorantka Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.20

Słowa kluczowe:

media, multimedia, technologie informacyjne, edukacja medialna, wychowanie, rodzina, dziecko

Abstrakt

Media i multimedia cieszą się ogromną popularnością wśród najmłodszych. Z tego powodu rośnie konieczność przygotowania dzieci do odpowiedniego korzystania z mediów. Wychowanie medialne realizowane już na poziomie przedszkola jest szansą na przygotowanie dzieci do krytycznego odbioru przekazów medialnych oraz sprawnego posługiwania się mediami jako narzędziami rozwoju poznawczego. Skuteczność prowadzonej już od najmłodszych lat edukacji medialnej zależy przede wszystkim od współpracy rodziców i nauczycieli, którzy stopniowo wprowadzać będą dziecko w zdominowany świat mediów.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

NOWICKA, E., & WALAS, B. (2018). Edukacja medialna dzieci w wieku przedszkolnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 151–156. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.20

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO