Reforma systemu edukacji czy kolejna gra pozorów?

Autor

  • Ryszard Pęczkowski Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Szkolnej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.1

Słowa kluczowe:

reforma systemu edukacji, prawo oświatowe, warunki tworzenia dobrego prawa, normy prawne

Abstrakt

W artykule przedstawiam rozważania będące oceną aktualnego stanu realizacji reformy polskiego systemu edukacji. Oceny tej dokonuję, odwołując się do analizy podstawowego obszaru determinującego efekty podjętych działań reformatorskich, a mianowicie wprowadzonych do praktyki edukacyjnej rozstrzygnięć prawnych. Od ich jakości zależą końcowe efekty reformy systemu edukacji. W artykule podejmuję próbę odpowiedzi na zasadnicze pytanie: Czy autorzy reformy stworzyli warunku prawne umożliwiające efektywne wdrażanie nowych rozwiązań strukturalnych i programowych?

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Pęczkowski, R. (2017). Reforma systemu edukacji czy kolejna gra pozorów?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 21–28. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.1

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION