Pozaekonomiczne aspekty likwidacji szkół w gminach wiejskich
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.5Słowa kluczowe:
gmina wiejska, oświata, likwidacja szkół, skutki społeczne, interes politycznyAbstrakt
Niekorzystne trendy demograficzne w połączeniu z przyjętym sposobem finansowania wydatków oświatowych coraz częściej zmuszają władze gmin, zwłaszcza wiejskich, do likwidacji szkół z przyczyn ekonomicznych. Likwidacja szkoły ma jednak również inne, społeczne wymiary. W artykule na podstawie badań empirycznych przedstawiono ich analizę. Pozytywnie zweryfikowano hipotezę: pozaekonomiczne aspekty likwidacji szkół nie odgrywają większej roli w dłuż-szym okresie, nie powodują znaczącego spadku poparcia społecznego dla wójtów i burmistrzów i dlatego nie stanowią zagrożenia ich interesów politycznych.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
KOTARBA, B. (2017). Pozaekonomiczne aspekty likwidacji szkół w gminach wiejskich. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 50–55. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.5
Numer
Dział
PROBLEMY POLITYKI OŚWIATOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.