Preferowane metody doskonalenia kompetencji pracowniczych – różnice międzypokoleniowe
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.37Słowa kluczowe:
zarządzanie kompetencjami pracowników, doskonalenie kompetencji, metody doskonalenia kompetencji, preferowane metody doskonalenia kompetencji, pokolenie Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie YAbstrakt
Jednym z kluczowych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi staje się obecnie zarządzanie kompetencjami. Uwagę zarówno teoretyków zarządzania, jak i praktyków zajmuje poszukiwanie rozwiązań ułatwiających identyfikację i rozwój kompetencji. Skuteczność zarządzania kompetencjami pracowników może zwiększać m.in. implementacja programów wspierania doskonalenia kompetencji. Celem artykułu jest identyfikacja różnic w zakresie preferowanych metod doskonalenia kompetencji pracowników w różnym wieku, reprezentantów pokoleń Y, X i Baby Boomers. Na podstawie wyników badań, w których uczestniczyło 2027 osób zatrudnionych w dużych i średnich przedsiębiorstwach, wskazano na preferowane przez pracowników w różnym wieku metody doskonalenia kompetencji oraz sformułowano wnioski dla potrzeb HRM na podstawie stwierdzonych różnic.Pobrania
Opublikowane
2016-09-30
Jak cytować
MENDRYK, I. (2016). Preferowane metody doskonalenia kompetencji pracowniczych – różnice międzypokoleniowe. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 245–251. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.37
Numer
Dział
PROBLEMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI I EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.