Preferowane metody doskonalenia kompetencji pracowniczych – różnice międzypokoleniowe

Autor

  • IWONA MENDRYK Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Instytut Zarządzania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.37

Słowa kluczowe:

zarządzanie kompetencjami pracowników, doskonalenie kompetencji, metody doskonalenia kompetencji, preferowane metody doskonalenia kompetencji, pokolenie Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y

Abstrakt

Jednym z kluczowych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi staje się obecnie zarządzanie kompetencjami. Uwagę zarówno teoretyków zarządzania, jak i praktyków zajmuje poszukiwanie rozwiązań ułatwiających identyfikację i rozwój kompetencji. Skuteczność zarządzania kompetencjami pracowników może zwiększać m.in. implementacja programów wspierania doskonalenia kompetencji. Celem artykułu jest identyfikacja różnic w zakresie preferowanych metod doskonalenia kompetencji pracowników w różnym wieku, reprezentantów pokoleń Y, X i Baby Boomers. Na podstawie wyników badań, w których uczestniczyło 2027 osób zatrudnionych w dużych i średnich przedsiębiorstwach, wskazano na preferowane przez pracowników w różnym wieku metody doskonalenia kompetencji oraz sformułowano wnioski dla potrzeb HRM na podstawie stwierdzonych różnic.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

MENDRYK, I. (2016). Preferowane metody doskonalenia kompetencji pracowniczych – różnice międzypokoleniowe. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 245–251. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.37

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI I EDUKACJI ZAWODOWEJ