Wykorzystanie teleinformatyki w procesie nauczania w inicjatywach odnoszących się do Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Autor

  • Wojciech BIEL Zespół Szkół nr 2 im. ks. S. Staszica w Wadowicach, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.1.14

Słowa kluczowe:

teleinformatyka, uczeń, dydaktyka, projekt badawczy

Abstrakt

Artykuł jest próbą ukazania teleinformatyki w aspekcie inicjatyw ministerialnych mających wpływ na proces nauczania, w którym wykorzystujemy przygotowanie projektowe. Jedną z najważniejszych kwestii dla nauczyciela w procesie nauczania jest podniesienie umiejętności i wiedzy wychowanków. Odpowiednio zaplanowany proces dydaktyczny oparty na metodach projektowych może znacząco poprawić wyniki uczniów na egzaminach zawodowych. Publikacja opisuje charakterystykę definicyjną teleinformatyki w nawiązaniu do inicjatyw Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, następnie ukazuje przegląd projektów teleinformatycznych w nawiązaniu do procesu nauczania. Zostały również przedstawione szczegółowo dwa projekty naukowe jako modelowe przykłady zaawanso-wania teleinformatycznego uczniów. Zrozumienie odpowiedniego sposobu kreowania procesu dydaktycznego na podstawie ade-kwatnego wykorzystania projektów teleinformatycznych może mieć niebagatelny wpływ na przy-rost motywacji naukowej wśród uczniów.

Pobrania

Opublikowane

2016-03-30

Jak cytować

BIEL, W. (2016). Wykorzystanie teleinformatyki w procesie nauczania w inicjatywach odnoszących się do Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 15(1), 99–111. https://doi.org/10.15584/eti.2016.1.14

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ