TIK a współczesna szkoła – czyli jak skutecznie korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie kształcenia?

Autor

  • Agata BANASIK Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.1.15

Słowa kluczowe:

TIK, edukacja, SAMR, proces kształcenia

Abstrakt

Nowe technologie są istotnym elementem funkcjonowania jednostki w XXI w. Ich gwałtow-ny rozwój i wszechobecność przyczyniły sią do nieodwracalnych zmian na wielu płaszczyznach współczesnego życia. Znajdują one również zastosowanie w procesie kształcenia, który w dobie powszechnej cyfryzacji przechodzi swoistą transformację. Celem podjętych rozważań jest pokaza-nie zasadności wdrażania TIK do procesu uczenia się i nauczania. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na omówienie modelu SAMR, który prezentuje poziomy wykorzystywania nowych technologii w edukacji.

Pobrania

Opublikowane

2016-03-30

Jak cytować

BANASIK, A. (2016). TIK a współczesna szkoła – czyli jak skutecznie korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie kształcenia?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 15(1), 112–117. https://doi.org/10.15584/eti.2016.1.15

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ