Problemy nauczania współczesnego filmu krajów Europy Środkowo-Wschodniej

Autor

  • Imre SZÍJÁRTÓ Eszterházy Károly College, Hungary

Słowa kluczowe:

kinematografia Europy Środkowo-Wschodniej, obraz dawniej przeszłości, nauczanie produkcji filmowej po transformacji.

Abstrakt

W ninejszym studium mowa o tych filmach, które zostały nakręcone po 1990 r. Przykłady zostały przytoczone z kinematografii polskiej, słowackiej, węgierskiej i słoweńskiej. Studium zadaje następujące pytania: Jakie ślady pozostawił po sobie okres starego systemu? Jak te ślady pojawijają się w filmach? W tekście chodzi o traktowanie przeszłości, działanie pamięci zbiorowości, przy czym film traktujemy jako wyraz pamięci społecznej. W filmach uwidoczniony jest stary system, z tego względu mowa o pozostałościach minionego reżymu. W tekście podawane są uwagi dydaktyczne, więc chodzi o studium o charakterze metodologicznym.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

SZÍJÁRTÓ, I. (2015). Problemy nauczania współczesnego filmu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 323–329. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6565

Numer

Dział

DIDMATTECH – TECHNOLOGIE W EDUKACJI