Problemy nauczania współczesnego filmu krajów Europy Środkowo-Wschodniej
Słowa kluczowe:
kinematografia Europy Środkowo-Wschodniej, obraz dawniej przeszłości, nauczanie produkcji filmowej po transformacji.Abstrakt
W ninejszym studium mowa o tych filmach, które zostały nakręcone po 1990 r. Przykłady zostały przytoczone z kinematografii polskiej, słowackiej, węgierskiej i słoweńskiej. Studium zadaje następujące pytania: Jakie ślady pozostawił po sobie okres starego systemu? Jak te ślady pojawijają się w filmach? W tekście chodzi o traktowanie przeszłości, działanie pamięci zbiorowości, przy czym film traktujemy jako wyraz pamięci społecznej. W filmach uwidoczniony jest stary system, z tego względu mowa o pozostałościach minionego reżymu. W tekście podawane są uwagi dydaktyczne, więc chodzi o studium o charakterze metodologicznym.Pobrania
Opublikowane
2015-03-30
Jak cytować
SZÍJÁRTÓ, I. (2015). Problemy nauczania współczesnego filmu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 323–329. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6565
Numer
Dział
DIDMATTECH – TECHNOLOGIE W EDUKACJI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.