Zarządzanie szkołami podstawowymi i średnimi

Autor

  • Linda JURAKOVIĆ High Bussines School, Višnjan, Croatia
  • Nevenka TATKOVIĆ University Juraj Dobrila Pula, Department of Educational Science, Croatia
  • Marijana JURIČIĆ University Juraj Dobrila Pula, Department of Educational Science, Croatia

Słowa kluczowe:

zarządzanie, edukacja, kadra zarządzająca, szkoła podstawowa i średnia

Abstrakt

Aktualnie szkoły podstawowe i średnie są pod wpływem procesów reorganizacji, w których rozwój potencjału ludzkiego jest skierowany na wyższe poziomy profesjonalizmu, jakości edukacji i kształcenia kadry kierowniczej. Proces kształcenia jest bardzo skomplikowany, ale aby szkoła mogła funkcjonować bez przeszkód, pracownicy oświaty powinni być wspierani przez odpowiednie kadry zarządzające, które tworzą sferę „podejścia ekonomicznego” oraz stworzenie „produktu” rozumianego jako pełne przygotowanie ucznia, który może po szkole średniej wejść na rynek pracy jako kandydat na pracownika wysokiej jakości. Szkoły powinny dla podniesienia jakości kształcenia zdobyć wyższe finansowanie i wyższe odsetki uczniów dobrze przygotowanych – są to zadania dla kadry zarządzającej.

Opublikowane

2011-06-30

Jak cytować

JURAKOVIĆ, L., TATKOVIĆ, N., & JURIČIĆ, M. (2011). Zarządzanie szkołami podstawowymi i średnimi. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 175–190. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9897

Numer

Dział

EDUKACJA ZAWODOWA I PEDAGOGIKA PRACY