Kultura korporacyjna jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi

Autor

  • Maryna Milushyna Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.24

Słowa kluczowe:

kultura korporacyjna, cele, wartości, zachowanie, wpływ, motywacja, harmonijny rozwój

Abstrakt

Przedmiotem artykułu jest korporacyjna kultura organizacji jako strategiczne narzędzie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zbadano treść kategorii „kultury korporacyjnej” z pozycji psychologii. W artykule skoncentrowano uwagę na głównych elementach kultury korporacyjnej. Kultura korporacyjna jest przedstawiona jako fenomen społeczno-psychologiczny, który faktycznie determinuje charakter organizacji (środowisko korporacyjne) i w związku z tym, wyznacza treść jej czynności, tworzy odpowiednie ideologiczne, wartościowe i regulacyjne wzory zachowania w trakcie jej funkcjonowania. Analizuje się poglądy krajowych i zagranicznych naukowców dotyczące klasyfikacji typologii kultury organizacyjnej. Artykuł zawiera wiele wniosków teoretycznych, porad praktycznych i zaleceń dla dalszego rozwoju kultury korporacyjnej.

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Milushyna, M. (2020). Kultura korporacyjna jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(52), 350–361. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.24

Numer

Dział

Artykuły