Kultura korporacyjna jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.24Słowa kluczowe:
kultura korporacyjna, cele, wartości, zachowanie, wpływ, motywacja, harmonijny rozwójAbstrakt
Przedmiotem artykułu jest korporacyjna kultura organizacji jako strategiczne narzędzie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zbadano treść kategorii „kultury korporacyjnej” z pozycji psychologii. W artykule skoncentrowano uwagę na głównych elementach kultury korporacyjnej. Kultura korporacyjna jest przedstawiona jako fenomen społeczno-psychologiczny, który faktycznie determinuje charakter organizacji (środowisko korporacyjne) i w związku z tym, wyznacza treść jej czynności, tworzy odpowiednie ideologiczne, wartościowe i regulacyjne wzory zachowania w trakcie jej funkcjonowania. Analizuje się poglądy krajowych i zagranicznych naukowców dotyczące klasyfikacji typologii kultury organizacyjnej. Artykuł zawiera wiele wniosków teoretycznych, porad praktycznych i zaleceń dla dalszego rozwoju kultury korporacyjnej.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Milushyna, M. (2020). Kultura korporacyjna jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(52), 350–361. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.24
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.