Zachowania prosumpcyjne konsumentów – implikacje dla firm rodzinnych
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.3.16Słowa kluczowe:
prosumpcja, prosument, przedsiębiorczość rodzinnaAbstrakt
Prosumpcja, określana jako aktywność konsumentów, przejawia się m.in. w potrzebie współpracy i wpływania na ofertę przedsiębiorców oraz dostosowania jej do ich potrzeb. Aktywni konsumenci tworzą sieci, społeczności, dzielą się swoimi opiniami na temat produktów/ usług, swoimi doświadczeniami i pomysłami. Firmy powinny dostrzegać te działania i reagować na nie, włączając klientów do tworzenia produktów. Muszą angażować się w dialog z konsumentami i sieciami konsumenckimi, aby być bardziej konkurencyjnymi. Szczególny obszar do tego typu działań mają firmy rodzinne, które – często działając lokalnie – są zazwyczaj blisko odbiorców swoich produktów. A cechy firm rodzinnych, tj. płaskie struktury organizacyjne, rodzinna kultura organizacyjna, mniejsza formalizacja działań, krótsze kanały komunikacyjne, uproszczony proces podejmowania decyzji, większa elastyczność i lepsze odpowiadanie na potrzeby klientów sprzyjają nawiązywaniu relacji z klientami, a tym samym podejmowaniu działań prosumpcyjnych. Artykuł przedstawia znaczenie prosumpcji dla firm rodzinnych w oparciu o analizę literatury.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Szul, E. (2020). Zachowania prosumpcyjne konsumentów – implikacje dla firm rodzinnych. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 3(59), 226–235. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.3.16
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.