Internet w życiu młodzieży licealnej – statystyczna analiza na podstawie badania ankietowego
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.25Słowa kluczowe:
społeczeństwo informacyjne, badanie ankietowe, Internet w szkole, miasto Nowy TargAbstrakt
Dla oceny poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego obok znajomości wpływu, jaki Internet wywiera na życie społeczne istotna jest również opinia młodzieży szkolnej o jego zaletach i wadach. Ta grupa społeczna bardzo szybko odkrywa potencjalne możliwości aplikacyjne Internetu. Generowany przez sieć wirtualny świat stwarza bogactwo możliwości do realizacji pozytywnych jak też negatywnych celów, wpływając na kształt osobowości ludzi młodych. W artykule są przedstawione wyniki z sondażowego badania ankietowego mającego na celu uzyskanie opinii o zaletach i wadach Internetu od uczennic, a także od uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Goszczyńskiego w Nowym Targu. Łącznie w badaniach wzięło udział 109 uczniów, w tym 57 dziewczyn i 52 chłopców. Wyniki z badań opracowano oddzielnie dla uczennic oraz uczniów uwzględniając między innymi zagadnienia dotyczące: aktywności związanej z Internetem, korzystania z zasobów i usług sieci, komunikowania się przez Internet oraz jego wykorzystania do nauki, a także zagrożeń związanych z jego użytkowaniem. Ponadto przedstawiono wartości współczynnika podobieństwa struktur rozkładu odpowiedzi w próbach badanych uczennic oraz badanych uczniów, a także zbadano siłę statystycznej zależności wskazań od płci ucznia.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Król, M. J., & Trybuła, J. (2020). Internet w życiu młodzieży licealnej – statystyczna analiza na podstawie badania ankietowego. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(58), 312–328. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.25
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.