Problem obecności Biblii w środkach masowego przekazu

Autor

  • Marek Dzik yższe Seminarium Duchowne w Rzeszowie

Abstrakt

The paper analyses the use of the Bible outside the religious context. In Polish, citations and proper names from the Bible are used in marketing and advertising.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Bertrand C. J., 2007, Deontologia mediów, tłum. T. Szymański, Warszawa.

Drozd J., Homerski J., 1973, Zasady katolickiej interpretacji Pisma Świętego [w:] Wstęp ogólny do Pisma Świętego, red. J. Homerski, Poznań — Warszawa.

Harrington W. J., 2012, Klucz do Biblii, tłum. J. Marzęcki, Warszawa, s. 15-23.

Jaromin J., 2011, Między sacrum a profanum, czyli o manipulacji Biblią w filmie [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 105—121.

Klinowski J., 2005, Refleksje nad Apokalipsą, Legnica.

Kulibaba I., 2011, Manipulacje biblijne w wybranych fragmentach powieści Jeanette Winterson „Nie tylko pomarańcze” [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 91-104.

Rubinkiewicz R., tłum. i red., 1999, Interpretacja Biblii w Kościele. Dokument Papieskiej Komisji Biblijnej z komentarzem biblistów polskich, seria „Rozprawy i Studia Biblijne” nr 4, Warszawa.

Stabryła W. M., 2011, Biblijna obietnica ziemi a syjonizm, czyli o manipulacji Biblią w polityce [w:] Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy.

Urbanek B., 2011, Zeitgeist — współczesna mitologizacja Jezusa, czyli Biblia w sieci [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 123-153.

Pobrania

Opublikowane

2012-12-05

Jak cytować

Dzik, M. (2012). Problem obecności Biblii w środkach masowego przekazu . Słowo. Studia językoznawcze, 3(3), 63–70. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/slowo/article/view/10838

Numer

Dział

ROZPRAWY I ARTYKUŁY