Problem obecności Biblii w środkach masowego przekazu
Abstrakt
The paper analyses the use of the Bible outside the religious context. In Polish, citations and proper names from the Bible are used in marketing and advertising.
Downloads
Bibliografia
Bertrand C. J., 2007, Deontologia mediów, tłum. T. Szymański, Warszawa.
Drozd J., Homerski J., 1973, Zasady katolickiej interpretacji Pisma Świętego [w:] Wstęp ogólny do Pisma Świętego, red. J. Homerski, Poznań — Warszawa.
Harrington W. J., 2012, Klucz do Biblii, tłum. J. Marzęcki, Warszawa, s. 15-23.
Jaromin J., 2011, Między sacrum a profanum, czyli o manipulacji Biblią w filmie [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 105—121.
Klinowski J., 2005, Refleksje nad Apokalipsą, Legnica.
Kulibaba I., 2011, Manipulacje biblijne w wybranych fragmentach powieści Jeanette Winterson „Nie tylko pomarańcze” [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 91-104.
Rubinkiewicz R., tłum. i red., 1999, Interpretacja Biblii w Kościele. Dokument Papieskiej Komisji Biblijnej z komentarzem biblistów polskich, seria „Rozprawy i Studia Biblijne” nr 4, Warszawa.
Stabryła W. M., 2011, Biblijna obietnica ziemi a syjonizm, czyli o manipulacji Biblią w polityce [w:] Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy.
Urbanek B., 2011, Zeitgeist — współczesna mitologizacja Jezusa, czyli Biblia w sieci [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 123-153.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Słowo. Studia językoznawcze

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.