A problem of the Bible's presence in the mass media
Abstract
The paper analyses the use of the Bible outside the religious context. In Polish, citations and proper names from the Bible are used in marketing and advertising.
Downloads
References
Bertrand C. J., 2007, Deontologia mediów, tłum. T. Szymański, Warszawa.
Drozd J., Homerski J., 1973, Zasady katolickiej interpretacji Pisma Świętego [w:] Wstęp ogólny do Pisma Świętego, red. J. Homerski, Poznań — Warszawa.
Harrington W. J., 2012, Klucz do Biblii, tłum. J. Marzęcki, Warszawa, s. 15-23.
Jaromin J., 2011, Między sacrum a profanum, czyli o manipulacji Biblią w filmie [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 105—121.
Klinowski J., 2005, Refleksje nad Apokalipsą, Legnica.
Kulibaba I., 2011, Manipulacje biblijne w wybranych fragmentach powieści Jeanette Winterson „Nie tylko pomarańcze” [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 91-104.
Rubinkiewicz R., tłum. i red., 1999, Interpretacja Biblii w Kościele. Dokument Papieskiej Komisji Biblijnej z komentarzem biblistów polskich, seria „Rozprawy i Studia Biblijne” nr 4, Warszawa.
Stabryła W. M., 2011, Biblijna obietnica ziemi a syjonizm, czyli o manipulacji Biblią w polityce [w:] Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy.
Urbanek B., 2011, Zeitgeist — współczesna mitologizacja Jezusa, czyli Biblia w sieci [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 123-153.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Słowo. Studia językoznawcze

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.