A problem of the Bible's presence in the mass media

Authors

  • Marek Dzik yższe Seminarium Duchowne w Rzeszowie

Abstract

The paper analyses the use of the Bible outside the religious context. In Polish, citations and proper names from the Bible are used in marketing and advertising.

Downloads

References

Bertrand C. J., 2007, Deontologia mediów, tłum. T. Szymański, Warszawa.

Drozd J., Homerski J., 1973, Zasady katolickiej interpretacji Pisma Świętego [w:] Wstęp ogólny do Pisma Świętego, red. J. Homerski, Poznań — Warszawa.

Harrington W. J., 2012, Klucz do Biblii, tłum. J. Marzęcki, Warszawa, s. 15-23.

Jaromin J., 2011, Między sacrum a profanum, czyli o manipulacji Biblią w filmie [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 105—121.

Klinowski J., 2005, Refleksje nad Apokalipsą, Legnica.

Kulibaba I., 2011, Manipulacje biblijne w wybranych fragmentach powieści Jeanette Winterson „Nie tylko pomarańcze” [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 91-104.

Rubinkiewicz R., tłum. i red., 1999, Interpretacja Biblii w Kościele. Dokument Papieskiej Komisji Biblijnej z komentarzem biblistów polskich, seria „Rozprawy i Studia Biblijne” nr 4, Warszawa.

Stabryła W. M., 2011, Biblijna obietnica ziemi a syjonizm, czyli o manipulacji Biblią w polityce [w:] Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy.

Urbanek B., 2011, Zeitgeist — współczesna mitologizacja Jezusa, czyli Biblia w sieci [w:] Manipulacja Biblią, red. WM. Stabryła, Tychy, s. 123-153.

Published

2012-12-05

How to Cite

Dzik, M. (2012). A problem of the Bible’s presence in the mass media. Słowo. Studia językoznawcze, 3(3), 63–70. Retrieved from https://journals.ur.edu.pl/slowo/article/view/10838

Issue

Section

ROZPRAWY I ARTYKUŁY