Gwara śląska jako wartościujący determinant reklamowy
DOI:
https://doi.org/10.15584/slowo.2019.10.08Słowa kluczowe:
Upper Silesia, advertisement, evaluation, persuasionAbstrakt
The article descibes the stategies of introducing lingustic units derived from the Silesian dialect into advertising texts. The mechanism and contextual funtions of exploiting dialect lexemes in commercial text (in the evaluative form) were described by the use of pragmalinguistic analysis and the theory of semantic fields (with appropriate methodological solutions).Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Łuc, I. (2019). Gwara śląska jako wartościujący determinant reklamowy. Słowo. Studia językoznawcze, 10(10), 102–119. https://doi.org/10.15584/slowo.2019.10.08
Numer
Dział
ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Słowo. Studia językoznawcze
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.