Co nas szokuje, co nas pobudza? Shockvertising w reklamie komercyjnej oraz reklamie społecznej: podejście multimodalne

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/slowo.2023.14.3

Słowa kluczowe:

reklama szokująca, multimodalność, tekst, obraz, perswazja

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest zbadanie związku między multimodalnością a perswazją na przykładzie dwóch kampanii reklamowych: reklamy komercyjnej marki Cropp Town z 2008 roku oraz reklamy społecznej Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu z 2022 roku. Obie kampanie są przykładem reklamy szokującej, czyli nastawionej na zaskoczenie odbiorcy. Analizie zostaną poddane dwa modusy, mianowicie obraz (fotografie) oraz tekst (slogany).

Pobrania

Opublikowane

2023-12-29

Jak cytować

Grząśko, A. (2023). Co nas szokuje, co nas pobudza? Shockvertising w reklamie komercyjnej oraz reklamie społecznej: podejście multimodalne. Słowo. Studia językoznawcze, (14), 47–58. https://doi.org/10.15584/slowo.2023.14.3

Numer

Dział

ROZPRAWY I ARTYKUŁY