Rola interferencji gramatycznej w nauczaniu konstrukcji there to be
Abstrakt
Głównym celem pracy jest omówienie zagadnienia interferencji gramatycznej w nauczaniu konstrukcji there to be oraz określenie statusu tego problemu w nauczaniu języka angielskiego w ogóle. Autorka formułuje teoretyczną hipotezę dotyczącą badania przeprowadzonego wśród grupy uczniów polskich liceów. Zaprezentowano uzyskane dane, przeanalizowano je, co doprowadziło do wyciągnięcia ostatecznych wniosków oraz przedstawienia zaleceń.
Downloads
Bibliografia
Arabski J., 1979, Errors as Indications of the Development of Interlanguage, Uniwersytet Slaski, Katowice.
Celce-Murcia M.T., 1997, Describing and teaching English grammar with reference to written discourse [in:] T. Miller, Functional Approaches to Written Text: Classroom Applications, D.C.: English Language Programs US Information Agency, Washington, pp. 181-183.
Elsworth S., Rose J., 1996, Go!/, Longman, London.
Evans V., O'Sullivan N., 2000, Click on, Express Publishing, Newbury.
Gerngross G., Puchta H., 1992, Creative Grammar Practice, Longman, London.
Grucza F., 1978, Ogólne zagadnienia lapsologii [in:] F. Grucza (ed.), pp. 9-54.
Grucza F., 1978, Z problematyki błędów obcojęzycznych, WSiP, Warszawa.
Harmer J., 1987, Teaching and Learning Grammar, Longman. London.
Hopkins A., Potter J., 1994, Look Ahead I, Longman, London.
Hutchinson T., 1985, Project l, Oxford University Press, Oxford.
Komorowska H., 1975, Nauczanie gramatyki języka obcego a interferencja, WSiP, Warszawa.
Komorowska H., 1980, Nauczanie gramatyki języka obcego a interferencja, WSiP, Warszawa.
Krzeszowski T.P., 1976, Teaching English to Polish Learners, PWN, Warszawa.
Krzeszowski T.P., 1984, Gramatyka angielska dla Polaków, PWN, Warszawa.
Le Maistre S., Lewis C., 2002, Language to Go, Pearson Education Limited, Essex.
McKay S.L., 1985, Teaching Grammar. Form, Function and Technique, Pergamon Institute of English, New York.
Nolasco R., 1990, Wow!/, Oxford University Press, Oxford.
Skinner C., Bogucka M., 2002, Friends, Pearson Education Limited, Essex.
Wetz B., 2003, Adventures, Oxford University Press, Oxford.
Whiney N.. 1997, Open Doors 1, Oxford University Press, Oxford.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Słowo. Studia językoznawcze

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.