Reportaż w szkole średniej

Autor

  • Ryszard Jedliński Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.14.2019.17

Słowa kluczowe:

reportage, high school, history of reportage, literary and journalistic documentary

Abstrakt

The article titled Reportage in a high school discusses selected issues related to reading reportage. Working on this type of text aims at understanding features of this genre by students, most of all its structure, composition and narration. Considerations are subordinated to the following aspects: the history of reportage, its definition, functions and structure. The author focuses primarily on literary and journalistic documentary

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Jedliński, R. (2019). Reportaż w szkole średniej. Dydaktyka Polonistyczna, 14(5), 218–239. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.14.2019.17

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE, JĘZYKOWE, GLOTTODYDAKTYKA