Nauka argumentacji – kształcenie krytycznego myślenia

Autor

  • Alina Cybulska-Wal

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.12.2017.15

Słowa kluczowe:

(teaching) argumentation,, critical thinking, claim,, focus on language,, evidence and grounds, reasoning and justification, setting the stage for argumentation disciplines,, key features of argumentation

Abstrakt

In this article, Alina Cybulska-Wal addresses the role of argumentation and language in learning. She examine how generate insights about students’ abilities and needs related to argumentation. Author claims that teaching argumentation is teaching critical thinking. She also provides key ingredients necessary to strenghten argumentation in classroom, the features of argumentation (claims, evidence/grounds, reasoning/justification) and criteria helpful to assess a certian argument.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Cybulska-Wal, A. (2017). Nauka argumentacji – kształcenie krytycznego myślenia. Dydaktyka Polonistyczna, 12(3), 213–226. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.12.2017.15

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE – PROPOZYCJE DYDAKTYCZNE