Nauka argumentacji – kształcenie krytycznego myślenia
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.12.2017.15Słowa kluczowe:
(teaching) argumentation,, critical thinking, claim,, focus on language,, evidence and grounds, reasoning and justification, setting the stage for argumentation disciplines,, key features of argumentationAbstrakt
In this article, Alina Cybulska-Wal addresses the role of argumentation and language in learning. She examine how generate insights about students’ abilities and needs related to argumentation. Author claims that teaching argumentation is teaching critical thinking. She also provides key ingredients necessary to strenghten argumentation in classroom, the features of argumentation (claims, evidence/grounds, reasoning/justification) and criteria helpful to assess a certian argument.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Cybulska-Wal, A. (2017). Nauka argumentacji – kształcenie krytycznego myślenia. Dydaktyka Polonistyczna, 12(3), 213–226. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.12.2017.15
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE – PROPOZYCJE DYDAKTYCZNE