Wyobraźnia turystyczna a obraz miasta w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego na lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.18.2023.3Słowa kluczowe:
wyobraźnia turystyczna, obraz miasta, analiza literacka, metody nauczania w szkole ponadpodstawowejAbstrakt
Celem artykułu jest zestawienie nowoczesnego imaginarium podróżniczego z obrazem Petersburga z kart Zbrodni i kary. Wiedza o sposobach podróżowania i wyobrażania sobie atrakcji turystycznych, uwzględnienie współczesnych teorii dotyczących podróży w celu interpretacji świata powieści, pozwoli na żywy i pogłębiony kontakt z lekturą, zgodnie z zasadami nowoczesnej dydaktyki. W artykule zebrano propozycje dydaktyczne dotyczące omówienia powieści Fiodora Dostojewskiego, wnioski płynące z przeprowadzonej lekcji oraz fragmenty prac uczniowskich.
Pobrania
Opublikowane
2023-12-25
Jak cytować
Wawer, K. (2023). Wyobraźnia turystyczna a obraz miasta w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego na lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej. Dydaktyka Polonistyczna, 18(9), 42–57. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.18.2023.3
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE