Wyobraźnia turystyczna a obraz miasta w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego na lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.18.2023.3

Słowa kluczowe:

wyobraźnia turystyczna, obraz miasta, analiza literacka, metody nauczania w szkole ponadpodstawowej

Abstrakt

Celem artykułu jest zestawienie nowoczesnego imaginarium podróżniczego z obrazem Petersburga z kart Zbrodni i kary. Wiedza o sposobach podróżowania i wyobrażania sobie atrakcji turystycznych, uwzględnienie współczesnych teorii dotyczących podróży w celu interpretacji świata powieści, pozwoli na żywy i pogłębiony kontakt z lekturą, zgodnie z zasadami nowoczesnej dydaktyki. W artykule zebrano propozycje dydaktyczne dotyczące omówienia powieści Fiodora Dostojewskiego, wnioski płynące z przeprowadzonej lekcji oraz fragmenty prac uczniowskich.

Pobrania

Opublikowane

2023-12-25

Jak cytować

Wawer, K. (2023). Wyobraźnia turystyczna a obraz miasta w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego na lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej. Dydaktyka Polonistyczna, 18(9), 42–57. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.18.2023.3

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE