Internetowa wizualizacja życia rodzinnego na przykładzie zjawiska sharentingu

Autor

  • Paulina Forma Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Społecznej https://orcid.org/0000-0001-5634-9250

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.27

Słowa kluczowe:

sharenting, media społecznościowe, rola pedagoga społecznego, dobro dziecka

Abstrakt

Przedmiotem analizy w prezentowanym artykule jest refleksja nad zjawiskiem sharentingu (upowszechniania przez rodziców informacji i wizerunku dotyczących swoich dzieci na łamach portali społecznościowych) odniesiona do opinii użytkowników internetu. Kontekst zmian aktywności rodziców uwidocznia w mojej ocenie również nową funkcję społeczną pedagoga jako organizatora sieci informacji o zagrożeniach wynikających z niewłaściwego postępowania w mediach społecznościowych oraz twórcypowiązań pomiędzy różnymi instytucjami publicznymi i niepublicznymi zajmującymi się dobrem dziecka.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Forma, P. (2019). Internetowa wizualizacja życia rodzinnego na przykładzie zjawiska sharentingu. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 205–210. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.27

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ