Sieciowa tożsamość – czyli o wirtualnej przestrzeni socjalizacji i inkulturacji dzieci i młodzieży

Autor

  • PAULINA FORMA Doktor, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Społecznej, Polska

Słowa kluczowe:

wirtualny świat, wirtualna kultura, socjalizacja, inkulturacja, sieciowa tożsamość

Abstrakt

Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podejmuje tematykę socjalizacji i inkulturacji, wskazując na nowe ich wymiary oraz odnosząc je do realiów przestrzeni wirtualnej i kultury wirtualnej. Celem podjętej analizy była ocena aktywności młodego pokolenia w internecie oraz przyjmowania przez młodzież sieciowej tożsamości, kreowania zachowań.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

FORMA, P. (2018). Sieciowa tożsamość – czyli o wirtualnej przestrzeni socjalizacji i inkulturacji dzieci i młodzieży. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 83–89. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5747

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION