Międzypokoleniowe uczenie się w cyberprzestrzeni. Przykład projektu „ICT Guides”

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.26

Słowa kluczowe:

cyberprzestrzeń, nowoczesne technologie w edukacji międzypokoleniowe uczenie się

Abstrakt

W artykule przedstawione są wyniki badań nad międzypokoleniowym uczeniem się w cyberprzestrzeni przeprowadzonych w ramach projekt „ICT Guides” (Erasmus+). Projekt polegał na cyklicznym organizowaniu w czterech europejskich metropoliach kursów międzypokoleniowego uczenia się z udziałem uczniów z rodzin imigrantów i lokalnych seniorów, które wspomagane były przez nowoczesne technologie (z ang. ICT). Wyniki badań wskazują, że świat wirtualny może być dogodnym miejscem międzypokoleniowych spotkań i oddziaływań edukacyjnych motywujących uczniów do nauki oraz ograniczających wykluczenie społeczne i cyfrowe seniorów.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Rojek, M. (2019). Międzypokoleniowe uczenie się w cyberprzestrzeni. Przykład projektu „ICT Guides”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 202–208. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.26

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ