Tutoring młodzieżowy w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku jako propozycja innowacyjnego programu profilaktycznego. Wnioski z badań własnych

Autor

  • ADRIANNA SARNAT-CIASTKO Doktor, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny Instytut Pedagogiki, Zakład Psychoprofilaktyki, Polska

Słowa kluczowe:

tutoring szkolny, tutoring rówieśniczy, profilaktyka, innowacje pedagogiczne

Abstrakt

Od 2008 r. w polskim systemie oświaty utrwala się obecność tutoringu szkolnego, który rozumiany jest jako indywidualne, spersonalizowane wsparcie zapewniane uczniowi przez nauczyciela. Warto jednak zauważyć, że obok szkół wykorzystujących tę formułę pracy pojawiają się placówki, które rozbudzają potencjał tutorski tkwiący w samych podopiecznych. Jedną z takich szkół jest Zespół Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku, w którym w latach 2015–2018 realizowana jest innowacja pedagogiczna pt. „Pasje zawodowe – program innowacyjny z wykorzystaniem metody tutoringu rówieśniczego”. Innowacja ta w niezamierzony sposób przywołuje dorobek młodzieżowych programów wsparcia rówieśniczego tworzonych przez Gasia, co wskazuje, żewkracza w przestrzeń działań profilaktycznych. Opisanie tego aspektu, a także wskazanie dostrzeżonych poprzez obserwacje badawcze owoców tej innowacji stanie się głównym celem niniejszego artykułu.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

SARNAT-CIASTKO, A. (2018). Tutoring młodzieżowy w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku jako propozycja innowacyjnego programu profilaktycznego. Wnioski z badań własnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 62–67. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5745

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION