Nauczanie prac ręcznych dziecka w myśli pedagogicznej i metodycznej pierwszej połowy XX wieku

Autor

  • MARTA UBERMAN Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Polska

Słowa kluczowe:

nauczanie prac ręcznych dziecka edukacja, wychowanie, zręczność

Abstrakt

Problematykę nauczania prac ręcznych dziecka traktuje się dzisiaj jako zamknięty rozdział pedagogicznej refleksji funkcjonującej poza obszarem codziennej praktyki edukacyjnej. Jakby zapomniano o tym, że działanie jest pierwotną formą myślenia i że umysł dziecka rozwija się na podstawie jego działalności i z niej wyrasta. Zagadnienie nauczania prac ręcznych dziecka w pierwszej połowie XX w. podjęli m.in. Key (1928), Przyłuski (1906), Andruchowicz (1924) i Maćkowiakowie (1938). Ich poglądy łączy wspólna idea nauczania prac ręcznych dziecka.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

UBERMAN, M. (2018). Nauczanie prac ręcznych dziecka w myśli pedagogicznej i metodycznej pierwszej połowy XX wieku. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 379–384. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5792

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION