Zajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wieku
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.15Słowa kluczowe:
programy nauczania, podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, zajęcia rękodzielnicze, zajęcia techniczne, elementarna edukacja, dzieckoAbstrakt
Celem opracowania jest próba zwrócenia uwagi na niepokojące z pedagogicznego punktu widzenia zjawisko obniżającego się poziomu zręczności manualnej dziecka. Przyczyn zaistniałej sytuacji jest prawdopodobnie wiele, przypuszcza się, że w dużym stopniu do takiego stanu rzeczy przyczynił się dominujący w edukacji intelektualizm i wszechobecna technizacja z jednej strony, a z drugiej – brak pedagogicznego zainteresowania zajęciami rękodzielniczymi.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
UBERMAN, M. (2016). Zajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wieku. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 129–135. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.15
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.