Zajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wieku

Autor

  • Marta UBERMAN Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.15

Słowa kluczowe:

programy nauczania, podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, zajęcia rękodzielnicze, zajęcia techniczne, elementarna edukacja, dziecko

Abstrakt

Celem opracowania jest próba zwrócenia uwagi na niepokojące z pedagogicznego punktu widzenia zjawisko obniżającego się poziomu zręczności manualnej dziecka. Przyczyn zaistniałej sytuacji jest prawdopodobnie wiele, przypuszcza się, że w dużym stopniu do takiego stanu rzeczy przyczynił się dominujący w edukacji intelektualizm i wszechobecna technizacja z jednej strony, a z drugiej – brak pedagogicznego zainteresowania zajęciami rękodzielniczymi.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

UBERMAN, M. (2016). Zajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wieku. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 129–135. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.15

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ