Edukacja i system szkolnictwa niemieckiego na przykładzie zawodu fizjoterapeuty

Autor

  • KRZYSZTOF HANDKIEWICZ Magister, Bodden – Kliniken Akademisches Lehrkrankenhaus Universitätsmedizin Rostock, Deutschland

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.8

Słowa kluczowe:

szkolnictwo niemieckie, edukacja, szkoły zawodowe, fizjoterapia w Niemczech, statystyka

Abstrakt

W artykule scharakteryzowano system szkolnictwa niemieckiego na podstawie modelu kształcenia fizjoterapeutów. Opisano poszczególne typy szkół, począwszy od szkoły podstawowej, poprzez możliwości, jakie niosą za sobą szkoły ponadpodstawowe – zawodowe, a także uczelnie wyższe. Został poruszony problem dostępności i klarowności systemu edukacyjnego w Niemczech. Na podstawie danych niemieckiego urzędu statystycznego dokonano analizy zaangażowa-nia społeczeństwa w proces nauki w kontekście uzyskanego wykształcenia.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

HANDKIEWICZ, K. (2018). Edukacja i system szkolnictwa niemieckiego na przykładzie zawodu fizjoterapeuty. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 73–78. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.8

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION