Samoocena studentów pedagogiki a ich empatyczne rozumienie innych ludzi
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.12Słowa kluczowe:
samoocena, empatia, studenci pedagogikiAbstrakt
Samoocena wpływa na sposób spostrzegania innych ludzi i otaczającego świata. Jeśli jest adekwatna, pozwala człowiekowi właściwie ocenić swoje możliwości i osiągać sukcesy. Samoocena zawyżona prowadzi do podejmowania zadań zbyt trudnych, zaś zaniżona powoduje wycofywanie się i reakcje obronne. W zawodzie pedagoga samoocena pełni ważną funkcję. Wiążąca się z nią samoakceptacja stanowi podstawę akceptowania wychowanków. Ważna jest też umiejętność wczuwania się w sytuację dzieci i młodzieży. Celem przeprowadzonych badań, których wyniki przedstawiono w artykule, było sprawdzenie, czy sposób spostrzegania siebie przez studentów pedagogiki wpływa na ich poziom empatii wobec innych ludziPobrania
Opublikowane
2018-09-30
Jak cytować
KALINOWSKA-WITEK, B. (2018). Samoocena studentów pedagogiki a ich empatyczne rozumienie innych ludzi. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 97–102. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.12
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.