Kompetencje społeczne menedżerów – oczekiwania pracodawców w Polsce i USA w świetle opublikowanych ofert pracy

Autor

  • ANDRZEJ RÓŻAŃSKI Doktor habilitowany, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Pracy i Andragogiki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.19

Słowa kluczowe:

kompetencje, rynek pracy, menedżer

Abstrakt

W artykule podjęto próbę analizy potrzeb rekrutacyjnych pracodawców w kontekście szeroko rozumianych kompetencji kandydatów na stanowiska kierownicze. W badaniu skoncentrowano się na grupie„ kompetencji społecznych”, które są istotnym elementem wspierającym przywództwo transformacyjne. Uzyskane wyniki wskazują, że większą wagę do kompetencji społecznych kandydatów przywiązują firmy amerykańskie niż polskie, w których większe oczekiwania dotyczą kompetencji tzw. menedżerskich, co potwierdzają też inne analizy.

Pobrania

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

RÓŻAŃSKI, A. (2018). Kompetencje społeczne menedżerów – oczekiwania pracodawców w Polsce i USA w świetle opublikowanych ofert pracy. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 139–145. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.19

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ