Infografiki – nowy trend wizualizacji informacji wspomagający procesy edukacyjne
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.18Słowa kluczowe:
infografika, esej, szablony infografik, edukacjaAbstrakt
Infografika cieszy się coraz większą popularnością w różnych dziedzinach przekazu informa-cji, wiedzy lub prezentacji danych. Ciekawa, a często zaskakująca lub humorystyczna oprawa graficzna sprawia, że treść skupia uwagę i zapada w pamięć czytelnika. Oto przyczyny, dla któ-rych autorzy postanowili przyjrzeć się bliżej temu rodzajowi grafiki, koncentrując się na możliwo-ści jej wykorzystania w procesie edukacji. Zwięzła graficzna forma przekazu dobrze dopasowuje się do sposobu percepcji i preferencji współczesnego odbiorcy. Jednakże, z drugiej strony, krótka forma wymusza na twórcy dużą selekcję treści i pomysł na ich atrakcyjną prezentację. W szkol-nych podręcznikach można znaleźć kontrprzykłady na poprawne wykorzystanie potencjału eduka-cyjnego, które daje tego typu grafika. Artykuł wprowadza czytelnika w świat budowy infografik, wskazując istotną rolę eseju, na którym osnuta jest treść przekazu, nie tylko edukacyjnego. Autorzy zwracają uwagę na ważne składowe grafiki, takie jak: źródła informacji, dane statystyczne, grafiki oraz sposób realizacji treści eseju. Artykuł stanowi krótki przewodnik po infografice prowadząc Czytelnika– od pomysłu po realizację.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
KOŁOWSKA-GAWIEJNOWICZ, M., KOŁODZIEJCZAK, B., SIATKOWSKI, I., TOPOL, P., & ZYCH, J. (2018). Infografiki – nowy trend wizualizacji informacji wspomagający procesy edukacyjne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 138–148. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.18
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY ZASTOSOWAŃ ICT W EDUKACJI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.