Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.35Słowa kluczowe:
światy wirtualne, środowiska wirtualne 3D, Second Life, awatar, edukacja, kształcenie zdalne, nauka języka, wirtualna turystyka, statystyka Second LifeAbstrakt
Artykuł koncentruje się na trójwymiarowych środowiskach wirtualnych i ich funkcjonalności edukacyjnej na przykładzie świata Second Life. Wbrew opiniom pojawiającym się od czasu do czasu w literaturze przedmiotu światy wirtualne 3D nie odchodzą w przeszłość, przynajmniej nie w sektorze edukacyjnym. Autorzy artykułu próbują to wykazać, przedstawiając różne aspekty Second Life w zastosowaniach dydaktycznych, naukowych, a także kulturowo-poznawczych. Tytułem wprowadzenia została przedstawiona konstrukcja logiczna światów wirtualnych. Następnie zostały przybliżone wybrane aspekty infrastruktury i nawigacji w świecie wirtualnym. Odrębna część poświęcona jest wątkowi polskiemu, a mianowicie polskim wyspom, co zostało poparte krótką analizą statystyczną z perspektywy użytkownika. W kolejnej części zostały omówione afordancje świata wirtualnego 3D na przykładzie nauki języków obcych. Jest tam mowa o edukacji językowej na przykładach zarówno nieformalnych i okazjonalnych, jak i zinstytucjonalizowanych i sformalizowanych. Autorzy zwracają też uwagę na wirtualne realizacje obiektów i miejsc o charakterze kulturalnym lub turystycznym. Artykuł wieńczy krótka analiza opinii na temat światów wirtualnych typu Second Life oparta na literaturze przedmiotu.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
TOPOL, P., KOWALEWSKI, W., MOKWA-TARNOWSKA, I., LESZCZYŃSKI, P., KOŁOWSKA-GAWIEJNOWICZ, M., SIATKOWSKI, I., & REN-KURC, A. (2017). Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 262–277. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.35
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.