Infografika – aktywizujące środowisko edukacyjne

Autor

  • ANNA REN-KURC Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Matematyki i Informatyki, Zakład Metod Numerycznych, Polska
  • MAGDALENA ROSZAK Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Wydział Lekarski II, Katedra Informatyki i Statystyki, Polska
  • WOJCIECH KOWALEWSKI Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Instytut Geoekologii i Geoinformacji, Zakład Geoinformacji, Polska
  • IWONA MOKWA-TARNOWSKA Politechnika Gdańska, Centrum Języków Obcych, Polska
  • ALDONA DUTKIEWICZ Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Matematyki i Informatyki, Zakład Analizy Matematycznej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.17

Słowa kluczowe:

infografika, e-learning, edukacja akademicka, aktywizacja, publikowanie info-grafiki, tworzenie infografiki, animowana infografika, LCMS

Abstrakt

tworzenia w celu efektywnej wizualizacji informacji, danych i wiedzy oraz publikowania ich w portalach LCMS dla osiągnięcia celów pedagogicznych. Zwraca uwagę na znaczenie, jakie mają w stymulowaniu studentów do aktywnego i kreatywnego uczestniczenia w procesie uczenia się. Podkreśla także ich ogromną rolę w innowacyjnej edukacji, w szczególności we współczesnej edukacji akademickiej, której zadaniem jest wspieranie każdego studenta w rozwoju umiejętności twardych i miękkich potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w zmieniającym się środowisku pracy. Zdaniem autorów infografiki czynią zwłaszcza kształcenie zdalne jeszcze bardziej interaktywnym, stymulującym i satysfakcjonującym doświadczeniem.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

REN-KURC, A., ROSZAK, M., KOWALEWSKI, W., MOKWA-TARNOWSKA, I., & DUTKIEWICZ, A. (2018). Infografika – aktywizujące środowisko edukacyjne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 129–137. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.17

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora