Światy wirtualne 3D w edukacji akademickiej

Autor

  • Paweł TOPOL Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych, Pracownia Edukacyjnych Zastosowań Informatyki, Polska
  • BARBARA KOŁODZIEJCZAK Katedra Informatyki i Statystyki, Polska
  • MAGDALENA ROSZAK Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Katedra Informatyki i Statystyki, Polska
  • ALDONA DUTKIEWICZ Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Matematyki i Informatyki, Zakład Analizy Matematycznej, Polska
  • JAN ZYCH Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Nauk Społecznych, Katedra Bezpieczeństwa Narodowego, Polska
  • MICHAŁ JANUSZEWSKI Centrum EFEKTY, http://resume.januszewski.org/, Polska
  • ANDRZEJ BRĘBOROWICZ Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Katedra Patofizjologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.28

Słowa kluczowe:

światy wirtualne, środowiska wirtualne 3D, Second Life, edukacja akademicka, wirtualne uczelnie, wirtualne konferencje, dyplomy wirtualnych uczelni Academia Electronica

Abstrakt

W artykule Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life uczestnicy spotkań SEA-Poznań omówili pokrótce funkcjonalność edukacyjną światów wirtualnych na przykładzie Second Life (SL) z perspektywy użytkownika, osoby potencjalnie zainteresowanej korzystaniem z zasobów tego świata w celach edukacyjnych lub poznawczych. Podano też przykłady polskie grup zainteresowań działających w SL, obszarów czy konkretnych miejsc w SL. Niniejszy artykuł jest poświęcony zagadnieniom związanym z edukacją akademicką oraz życiem akademickim, które toczy się w SL nieustannie od kilkunastu lat. Artykuł wprowadza do istoty światów wirtualnych, aby następnie przejść do zagadnień ze świata akademickiego w różnych jego aspektach. Mówimy zatem o innowacyjności wirtualnych placówek edukacyjnych, wydarzeniach akademickich, konferencjach naukowych i dydaktycznych odbywających się albo całkowicie wirtualnie w SL, albo hybrydowo. Został również uwzględniony akcent polski: krótko o popularyzacji wirtualnych uczelni w kraju oraz o dyplomach realizowanych w świece wirtualnym. Ostatnia część artykułu poświęcona jest krytycznej ocenie wirtualizacji edukacji.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

TOPOL, P., KOŁODZIEJCZAK, B., ROSZAK, M., DUTKIEWICZ, A., ZYCH, J., JANUSZEWSKI, M., & BRĘBOROWICZ, A. (2017). Światy wirtualne 3D w edukacji akademickiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 205–216. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.28

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora