Światy wirtualne 3D w edukacji akademickiej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.28Słowa kluczowe:
światy wirtualne, środowiska wirtualne 3D, Second Life, edukacja akademicka, wirtualne uczelnie, wirtualne konferencje, dyplomy wirtualnych uczelni Academia ElectronicaAbstrakt
W artykule Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life uczestnicy spotkań SEA-Poznań omówili pokrótce funkcjonalność edukacyjną światów wirtualnych na przykładzie Second Life (SL) z perspektywy użytkownika, osoby potencjalnie zainteresowanej korzystaniem z zasobów tego świata w celach edukacyjnych lub poznawczych. Podano też przykłady polskie grup zainteresowań działających w SL, obszarów czy konkretnych miejsc w SL. Niniejszy artykuł jest poświęcony zagadnieniom związanym z edukacją akademicką oraz życiem akademickim, które toczy się w SL nieustannie od kilkunastu lat. Artykuł wprowadza do istoty światów wirtualnych, aby następnie przejść do zagadnień ze świata akademickiego w różnych jego aspektach. Mówimy zatem o innowacyjności wirtualnych placówek edukacyjnych, wydarzeniach akademickich, konferencjach naukowych i dydaktycznych odbywających się albo całkowicie wirtualnie w SL, albo hybrydowo. Został również uwzględniony akcent polski: krótko o popularyzacji wirtualnych uczelni w kraju oraz o dyplomach realizowanych w świece wirtualnym. Ostatnia część artykułu poświęcona jest krytycznej ocenie wirtualizacji edukacji.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
TOPOL, P., KOŁODZIEJCZAK, B., ROSZAK, M., DUTKIEWICZ, A., ZYCH, J., JANUSZEWSKI, M., & BRĘBOROWICZ, A. (2017). Światy wirtualne 3D w edukacji akademickiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 205–216. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.28
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.