Wykorzystywanie programów uczenia w głębokim uczeniu przez wzmacnianie. O istocie rozpoczynania od rzeczy małych

Autor

  • MICHAŁ KOZIARSKI Magister inżynier, Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska
  • KRZYSZTOF KWATER Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska
  • MICHAŁ WOŹNIAK Profesor doktor habilitowany inżynier, Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.30

Słowa kluczowe:

głębokie uczenie przez wzmacnianie, uczenie przez transfer, uczenie się przez całe życie, proces uczenia

Abstrakt

Algorytmy uczenia się przez wzmacnianie są wykorzystywane do rozwiązywania problemów o stale rosnącym poziomie złożoności. W wyniku tego proces uczenia zyskuje na złożoności i wy-maga większej mocy obliczeniowej. Wykorzystanie uczenia z przeniesieniem wiedzy może czę-ściowo ograniczyć ten problem. W artykule wprowadzamy oryginalne środowisko testowe i eks-perymentalnie oceniamy wpływ wykorzystania programów uczenia na głęboką odmianę metody Q-learning.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

KOZIARSKI, M., KWATER, K., & WOŹNIAK, M. (2018). Wykorzystywanie programów uczenia w głębokim uczeniu przez wzmacnianie. O istocie rozpoczynania od rzeczy małych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 220–226. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.30

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION