Wykorzystywanie programów uczenia w głębokim uczeniu przez wzmacnianie. O istocie rozpoczynania od rzeczy małych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.30Słowa kluczowe:
głębokie uczenie przez wzmacnianie, uczenie przez transfer, uczenie się przez całe życie, proces uczeniaAbstrakt
Algorytmy uczenia się przez wzmacnianie są wykorzystywane do rozwiązywania problemów o stale rosnącym poziomie złożoności. W wyniku tego proces uczenia zyskuje na złożoności i wy-maga większej mocy obliczeniowej. Wykorzystanie uczenia z przeniesieniem wiedzy może czę-ściowo ograniczyć ten problem. W artykule wprowadzamy oryginalne środowisko testowe i eks-perymentalnie oceniamy wpływ wykorzystania programów uczenia na głęboką odmianę metody Q-learning.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
KOZIARSKI, M., KWATER, K., & WOŹNIAK, M. (2018). Wykorzystywanie programów uczenia w głębokim uczeniu przez wzmacnianie. O istocie rozpoczynania od rzeczy małych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 220–226. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.30
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI DOROSŁYCH
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.