W trosce o empatycznego nauczyciela
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.32Słowa kluczowe:
empatia, nauczyciel, studenciAbstrakt
Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest empatia. Zaprezentowano w nim rozważa-nia teoretyczne dotyczące znaczenia empatii w pracy nauczyciela oraz wyniki badań własnych odnoszących się do poziomu empatii studentów kierunków o specjalności nauczycielskiej. Bada-nia przeprowadzono wśród 206 studentów. Do badań wykorzystano Kwestionariusz Rozumienia Empatycznego Innych Ludzi autorstwa Węglińskiego. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę rozwijania wrażliwości empatycznej u studentów rozpoczynających studia na kierunkach nauczy-cielskich.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
GRABOWIEC, A. (2018). W trosce o empatycznego nauczyciela. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 236–241. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.32
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.