W trosce o empatycznego nauczyciela

Autor

  • ANNA GRABOWIEC Doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.32

Słowa kluczowe:

empatia, nauczyciel, studenci

Abstrakt

Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest empatia. Zaprezentowano w nim rozważa-nia teoretyczne dotyczące znaczenia empatii w pracy nauczyciela oraz wyniki badań własnych odnoszących się do poziomu empatii studentów kierunków o specjalności nauczycielskiej. Bada-nia przeprowadzono wśród 206 studentów. Do badań wykorzystano Kwestionariusz Rozumienia Empatycznego Innych Ludzi autorstwa Węglińskiego. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę rozwijania wrażliwości empatycznej u studentów rozpoczynających studia na kierunkach nauczy-cielskich.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

GRABOWIEC, A. (2018). W trosce o empatycznego nauczyciela. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 236–241. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.32

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI