Poczucie koherencji przyszłych nauczycieli
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.35Słowa kluczowe:
zasoby osobiste, poczucie koherencji, student, nauczycielAbstrakt
Zmienność, niepowtarzalność, dynamika i różnorodność sytuacji, z którymi konfrontuje się współczesny nauczyciel, wymaga od niego nie tylko dobrego przygotowania do wykonywania zawodu, ale również wykorzystywania dostępnych zasobów, by zmierzyć się z wyzwaniami wynikającymi z pełnionej roli. Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest poczucie koherencji studentów kierunków nauczycielskich. Badania przeprowadzono wśród 116 studentów. Do badań wykorzystano Kwestionariusz Globalnej Orientacji Życiowej (SOC-29) Antonovsky’ego.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
BOCHNIARZ, A. (2018). Poczucie koherencji przyszłych nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 253–258. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.35
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.