Poczucie koherencji przyszłych nauczycieli

Autor

  • AGNIESZKA BOCHNIARZ Doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.35

Słowa kluczowe:

zasoby osobiste, poczucie koherencji, student, nauczyciel

Abstrakt

Zmienność, niepowtarzalność, dynamika i różnorodność sytuacji, z którymi konfrontuje się współczesny nauczyciel, wymaga od niego nie tylko dobrego przygotowania do wykonywania zawodu, ale również wykorzystywania dostępnych zasobów, by zmierzyć się z wyzwaniami wynikającymi z pełnionej roli. Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest poczucie koherencji studentów kierunków nauczycielskich. Badania przeprowadzono wśród 116 studentów. Do badań wykorzystano Kwestionariusz Globalnej Orientacji Życiowej (SOC-29) Antonovsky’ego.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

BOCHNIARZ, A. (2018). Poczucie koherencji przyszłych nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 253–258. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.35

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI