Kształcenie dualne czy zawodowe – przygotowanie osób młodych wchodzących na rynek pracy na podstawie doświadczeń zarządzających, wyniesionych z funkcjonowania wybranych firm w SSE Jasionka
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.20Słowa kluczowe:
kształceniu dualne, uczelnia wyższa, kształcenie praktyczneAbstrakt
W ramach swoich działań statutowych Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. za-rządza strefami inwestycyjnymi, w których przedsiębiorcy z całego świata lokują swoje biznesy. Okazuje się, że w ostatnim czasie wielu z nich ma poważne problemy z młodymi pracownikami, którzy opuszczają mury uczelni i podejmują pierwszą pracę, trafiając do zespołów, które stanowią kopie amerykańskich, kanadyjskich, niemieckich, włoskich i innych działów firm macierzystych. Okazuje się, że model kształcenia na poziomie wyższym obecny w Polsce znacząco różni się od potrzeb współczesnych pracodawców. Celem artykułu jest próba ukazania zjawiska luki kompe-tencyjnej wśród polskich pracowników na przykładzie branży lotniczej i motoryzacyjnej.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
ZAWADA, P. (2018). Kształcenie dualne czy zawodowe – przygotowanie osób młodych wchodzących na rynek pracy na podstawie doświadczeń zarządzających, wyniesionych z funkcjonowania wybranych firm w SSE Jasionka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 163–168. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.20
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.