Kształcenie dualne czy zawodowe – przygotowanie osób młodych wchodzących na rynek pracy na podstawie doświadczeń zarządzających, wyniesionych z funkcjonowania wybranych firm w SSE Jasionka

Autor

  • PIOTR ZAWADA Doktor habilitowany, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych, Instytut Socjologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Prokurent Rzeszowska Agencja Rozwoju Regio-nalnego S.A., Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.20

Słowa kluczowe:

kształceniu dualne, uczelnia wyższa, kształcenie praktyczne

Abstrakt

W ramach swoich działań statutowych Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. za-rządza strefami inwestycyjnymi, w których przedsiębiorcy z całego świata lokują swoje biznesy. Okazuje się, że w ostatnim czasie wielu z nich ma poważne problemy z młodymi pracownikami, którzy opuszczają mury uczelni i podejmują pierwszą pracę, trafiając do zespołów, które stanowią kopie amerykańskich, kanadyjskich, niemieckich, włoskich i innych działów firm macierzystych. Okazuje się, że model kształcenia na poziomie wyższym obecny w Polsce znacząco różni się od potrzeb współczesnych pracodawców. Celem artykułu jest próba ukazania zjawiska luki kompe-tencyjnej wśród polskich pracowników na przykładzie branży lotniczej i motoryzacyjnej.

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

ZAWADA, P. (2018). Kształcenie dualne czy zawodowe – przygotowanie osób młodych wchodzących na rynek pracy na podstawie doświadczeń zarządzających, wyniesionych z funkcjonowania wybranych firm w SSE Jasionka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 163–168. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.20

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION