Relacje w rodzinie i postrzegane wsparcie społeczne jako predyktory nieuczciwości akademickiej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.42Słowa kluczowe:
nieuczciwość akademicka, oszustwo akademickie, uczciwość, relacje rodzinne, wsparcie społeczne, autonomia–kontrolaAbstrakt
Zachowania nieuczciwie w praktyce akademickiej stają się coraz bardziej powszechnym pro-blemem. Ich uwarunkowania mają zarówno charakter motywacyjno-osobowościowy, jak i spo-łeczny. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki analiz badań przeprowadzonych na 257 studentach podkarpackich uczelni na temat predyktorów nieuczciwości akademickiej w postaci społecznego wsparcia i relacji w rodzinie. Okazuje się, że wsparcie nauczycielskie i autonomia w rodzinie obniżają tendencje do oszukiwania w szkole, natomiast wysoki poziom tożsamości w rodzinie i poczucie wsparcia rówieśniczego podwyższają ryzyko zachowań nieuczciwych.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
WOŁPIUK-OCHOCIŃSKA, A. (2018). Relacje w rodzinie i postrzegane wsparcie społeczne jako predyktory nieuczciwości akademickiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 314–320. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.42
Numer
Dział
PROBLEMY DYDAKTYKI SZKOŁY WYŻSZEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.