Graficzny zapis graniastosłupa obserwowanego przez dzieci w wieku 6–9 lat
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.18Słowa kluczowe:
dziecko, obserwacja, rysunek, graniastosłup, badania pilotażoweAbstrakt
Postrzeganie wzrokowe umożliwia człowiekowi podejmowanie codziennych działań, w tym aktywności polegających na odtwarzaniu za pomocą języka plastyki obserwowanych przedmiotów. Celem prowadzonych badań odnoszących się do umiejętności graficznego zapisu graniastosłupa foremnego trójkątnego stało się ustalenie przebiegu rozwoju rysunkowych obrazowań tejże bryły znajdującej się w polu widzenia obserwatora. Obrana metoda analizy dokumentów, jakimi stały się rysunki dzieci w wieku 6–9 lat, pozwoliła wskazać charakterystyczne cechy tworzonych graficznych zapisów. Problemem zasadniczym stało się pytanie o przebieg zachodzących w poszczególnych grupach wiekowych badanych dzieci zmian w rysunkowych obrazach obserwowanego graniastosłupa. Istotne było ustalenie rysunkowych jego modeli oraz przebiegu zmian odnoszących się do stosowanej kolorystyki i występujących perspektyw (ujęcia płaskie, przestrzenne, perspektywa topograficzna).Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
PIWOWARSKA, E. (2017). Graficzny zapis graniastosłupa obserwowanego przez dzieci w wieku 6–9 lat. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 141–146. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.18
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.