Społeczna rola mediów w szkole

Autor

  • MARLENA PIENIĄŻEK Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.33

Słowa kluczowe:

media, pedagogika medialna, środki dydaktyczne, uspołecznienie

Abstrakt

Dzięki rewolucji cyfrowej świat, który znamy, zmienia się w niewyobrażalnym tempie. To, co 10 lat temu uważaliśmy za szczyt nowych technologii, dzisiaj odchodzi w zapomnienie zastę-powane czymś jeszcze nowocześniejszym. Szkoły coraz częściej są bardzo dobrze zaopatrzone w nowe technologie, tablety dla uczniów, tablice interaktywne dla nauczycieli, internet bezprzewodowy na szkolnych i uniwersyteckich korytarzach staje się normą. Media towarzyszą uczniom i nauczycielom zarówno jako środki dydaktyczne, jak i urządzenia prywatne. Jednocześnie badacze wciąż zwracają uwagę na szczególne znaczenie zaangażowania społecznego i przygotowania młodzieży do funkcjonowania w społeczeństwie. Pedagogika medialna staje się niezbędna w procesie wyposażania uczniów i nauczycieli w kompetencje medialne, aby nowe technologie stały się narzędziem do budowania świadomego społeczeństwa.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

PIENIĄŻEK, M. (2017). Społeczna rola mediów w szkole. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 239–244. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.33

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION