Aplikacje mobline jako środek dydaktyczny z perspektywy pedagogiki medialnej

Autor

  • Marlena PIENIĄŻEK Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.36

Słowa kluczowe:

media, aplikacje mobilne, edukacja medialna, szkoła, środki dydaktyczne

Abstrakt

Dynamicznie rozwijająca się przestrzeń medialna oddziałuje nie tylko na naszą prywatną sferę życia codziennego, ale przekształca również nieomal wszystkie sfery funkcjonowania współczesnego człowieka. Media wykorzystywane w procesie dydaktycznym stają się codziennością, środowiskiem wychowawczym i edukacyjnym, w którym funkcjonuje zarówno uczeń, jak i nauczyciel. Jednym ze środków dydaktycznych coraz częściej używanych na lekcjach są aplikacje mobilne zainstalowane na smartfonie, komputerze lub tablecie. Z jednej strony uatrakcyjniają zajęcia, z drugiej wymagają od nauczyciela kompetencji i pewnej biegłości w poruszaniu się w cyberprzestrzeni. Aplikacje mobilne mogą stać się doskonałym narzędziem nie tylko przekazywania wiedzy, ale i kształtowania wartości i postaw. Oczywiście wykorzystanie mediów w edukacji ma swoje mocne i słabe strony. Aby je zrównoważyć, potrzeba edukacji medialnej, która staje się niezbędna we współczesnej zmediatyzowanej szkole.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

PIENIĄŻEK, M. (2016). Aplikacje mobline jako środek dydaktyczny z perspektywy pedagogiki medialnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 284–290. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.36

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION