Gratyfikacje z korzystania z mediów
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.35Słowa kluczowe:
teoria korzystania i gratyfikacji, mass mediaAbstrakt
Teoria użytkowania i gratyfikacji jest jednym z podejść badawczych nad mediami. Doświadczenia odbiorców zachęcają lub demotywują ich do określonego sposobu korzystania z mediów. McQuail (2008, s. 418) klasyfikuje gratyfikacje z korzystania z mediów w 4 kategorie: rozrywka, użyteczność społeczna, odniesienie do siebie i poszukiwanie informacji. Natomiast Klebaniuk (2004) proponuje na podstawie badania korzystania z telewizji gratyfikacje intrapsychiczne i interpsychiczne. Artykuł w sposób syntetyczny prezentuje teorię użytkowania i gratyfikacji. Tekst zawiera także informacje z badania pilotażowego diagnozującego preferowane funkcje odbioru mediów: prasy, książek, radia, telewizji i internetu w wybranej grupie osób.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
POLAŃSKI, G. (2017). Gratyfikacje z korzystania z mediów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 250–255. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.35
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.