Technologie informacyjne w przedszkolu – szansa czy zagrożenie?

Autor

  • Małgorzata PIETRZYCKA Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku, Instytut Społeczno-Artystyczny, Zakład Pedagogiki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.31

Słowa kluczowe:

technologia informacyjna, edukacja przedszkolna, przedszkole, skuteczność

Abstrakt

W artykule skupiono się na ocenie możliwości uatrakcyjnienia procesu edukacji przedszkolnej poprzez wykorzystanie komputera i nowoczesnych urządzeń technicznych, które służyć mają rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych i technicznych dziecka w okresie, gdy objęte jest ono opieką placówki. W tym celu dokonano przeglądu literatury i pomocy edukacyjnych, analizy podstawy programowej wychowania przedszkolnego pod kątem wykorzystania technologii infor-macyjnych w przedszkolu oraz przeprowadzono sondażowe badania ankietowe wśród nauczycieli placówek przedszkolnych.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

PIETRZYCKA, M. (2016). Technologie informacyjne w przedszkolu – szansa czy zagrożenie?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 251–256. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.31

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION