Budowanie kapitału społecznego młodzieży w kontekście szkolnej i wirtualnej „kultury nieufności”

Autor

  • BOŻENA DUSZA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedaggiczny, Zakład Pedagogiki Szkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.43

Słowa kluczowe:

kapitał społeczny, szkoła, uczeń, media, kultura nieufności

Abstrakt

Kapitał społeczny (zarówno indywidualny, jak i grupowy) jest niezbędny do budowania społeczeństwa obywatelskiego. Tymczasem w społeczeństwie (nie tylko polskim) obserwowany jest jego deficyt. Badacze kapitału społecznego poszukują miejsc jego tworzenia. W artykule stawiam pytanie, czy jest możliwe budowanie kapitału społecznego wśród młodzieży w warunkach szkolnej i wirtualnej kultury nieufności, z jaką się na co dzień spotykają.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

DUSZA, B. (2016). Budowanie kapitału społecznego młodzieży w kontekście szkolnej i wirtualnej „kultury nieufności”. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 285–290. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.43

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI SPOŁECZNEJ I ŚRODOWISKOWEJ