Planowanie jakości e-kursu – wykres przyczynowo-skutkowy

Autor

  • Tomasz WALASEK
  • Zygmunt KUCHARCZYK

Słowa kluczowe:

e-learning, e-kurs, jakość, wykres przyczynowo-skutkowy

Abstrakt

E-learning jako nowa forma procesu kształcenia wymaga od nauczycieli otwarcia się na metody i techniki, które są powszechnie stosowane w innych dziedzinach naszego życia, a jednocześnie mogą być z powodzeniem wykorzystane w e-dydaktyce. O sukcesie e-kształcenia w dużej mierze decydować będzie jakość oferowanych e-kursów. Autorzy proponują wykorzystanie narzędzi zarządzania jakością, które od wielu lat są skutecznie stosowane w procesach produkcyjnych. Narzędzia te można wykorzystać na każdym etapie tworzenia i realizowania e-zajęć. W przedstawionym artykule autorzy omawiają wykorzystanie wykresu przyczynowo-skutkowego do poprawy jakości e-kursów. Diagram Ishikawy może efektywnie przyczynić się do wyeliminowania niedociągnięć lub błędów już na etapie planowania e-kursu. Autorzy wierzą, że wykorzystanie tego narzędzia zarządzania jakością przyczyni się do poprawy jakości oferowanych e-kursów, a tym samym do podniesienia poziomu satysfakcji uczestników procesu e-kształcenia, tj. studentów i wykładowców.

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

WALASEK, T., & KUCHARCZYK, Z. (2015). Planowanie jakości e-kursu – wykres przyczynowo-skutkowy. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 141–147. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6412

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION